nikkidownunder.reismee.nl

Eerste 3 weken, het begin van het avontuur!!

Halllloo iedereen!

Mijn allereerste berichtje vanuit Australie! Inmiddels al 3 weken hier, wat is het genieten. Ik heb zoveel te vertellen en wil het, het liefst aan jullie allemaal kwijt en daarom ben ik toch maar wel een blog begonnen :))


Laat ik eens beginnen bij het begin, 10 januari is mijn reis begonnen op schiphol met de groep van Australian Backpackers (AB). Wij hadden echt een mega grote groep, in totaal waren we met 26 man. We hadden daarvoor al afgesproken met zijn allen in Utrecht, daar hebben we elkaar leren kennen. Niet iedereen kon die dag dus de rest heb ik ontmoet op schiphol. Gedag gezegd tegen mijn familie en vrienden die mee waren naar schiphol en toen kon het grote avontuur beginnen. Eerst vlogen we naar Hongkong, die vlucht duurde 12 uur. Daar verbleven we een hele dag, ik ben met een groepje van 5 naar de piek geweest, daar hadden we uitzicht over heel Hongkong. S' avonds om 24:00 vlogen we weer verder naar Sydney.


Op 12 januari kwamen we aan in Sydney, we werden op de luchthaven opgewacht door onze 2 begeleiders van AB. Met een bus gingen we eerst langs het opera house voor een foto, even laten zien dat we veilig zijn aangekomen. Vervolgens reden we door naar Collaroy, naar het Beachouse hostel. We kregen wat informatie en een simkaart voor onze telefoon. Natuurlijk moest dat weer meteen misgaan bij mij. Ik deed de nieuwe simkaart erin zonder dat zilveren balkje erbij te doen, jup toen zat ie vast en ging het er niet meer uit. Echt weer een actie voor mij. Een dag geen telefoon. Gelukkig werd het de dag erna snel weer gefixt bij de telefoonwinkel. De dagen in Collaroy met de groep waren top, we hadden een leuke groep en hadden het erg gezellig met elkaar. Met de meiden met wie ik een kamer deelde (lois, lisa, nieke, romee en jorie) was het ook erg gezellig, we hebben veel gelachen. We zijn een dag naar de blue mountains geweest, hoe vet was dat. Het uitzicht was echt super mooi, we zijn helemaal naar beneden gewandeld. De blue mountains is net zo groot als Belgie, kan je je toch niet voorstellen. Australie is ZO groot. Daarna zouden we naar het wildlifepark gaan, kangaroo's en koala's etc spotten. Dat ging helaaaas niet door. Onderweg kregen we met de bus een lekke band, we zijn gestopt bij een tankstation en hebben daar vervolgens 4 uur gezeten met ongeveer 30 graden. Gelukkig hadden we onze vermaker Jake van de groep, die heeft ons de gekste en grappigste verhalen verteld. Ook maakte ik tijdens deze lange wachturen plannen met charlotte en melanie voor na Collaroy. Toen we terugkwamen hadden we een uur om snel een pizza naar binnen te werken en ons klaar te maken voor een avondje stappen in Manly. Hier in australie zijn ze wel echt een stuk strenger dan in Nederland, je hoeft maar een beetje aangeschoten te zijn en je wordt de club weer uitgebonjourd. Drankjes zijn ook mega duur ( 10 dollar voor een shotje)!!!! De dag erna hebben we een stadswandeling gemaakt door Syndey, we zijn met een ferry geweest, langs het opera house, de botanic gardens en vervolgens gegeten bij de darling harbour. S' avonds was lisa van onze kamer vertrokken, toen kregen we voor t eerst een nieuwe roommate. We waren zo benieuwd, en hoopte op een leuke jongen of een gezellige meid. Kwamen we aan in onze kamer, ligt er een man van boven de 50, 60 misschien wel. Een oude vieze man, met z'n kleding aan in bed. Wat hebben we gelachen erom, eerst rende we als een stel kleine kinderen door het hostel omdat we niet die kamer in durfde, de tranen stonden in me ogen van het lachen. Vervolgens snurkte hij de hele nacht door, dat was wat minder grappig.

En toen kwam de dag van het surfen!!! Mega vet maar ook mega moeilijk haha. Die surfplank is ten eerste 2 keer zo groot als dat ik ben en de golven denk wel 3 keer zo groot. Eerst kregen we instructie, op het strand lijkt het dan zo easy. En dan ga je de zee in met je surfplank, op het moment dat de 'wave' komt moet je supersnel met je armen peddelen zoals ze dat noemen en ondertussen achter je kijken. Zodra de wave echt bij je is, dan pas spring je op je bord. Nou het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ondanks heel wat zouthappen, weer een bord tegen je aan krijgen, achter je bord aan vliegen, tienduizend keer vallen en af en toe even 10 seconden staan, was het echt mega gaaf om te surfen. Hoe langer je het doet, hoe beter het gaat natuurlijk.


Bijna met de hele groep hadden we nog 3 nachten bij geboekt in Collaroy. Samen met Charlotte en Melanie ben ik toen alles gaan boeken voor de week erop en zijn we een dag in Sydney geweest en hebben daar de Sydney tower bezocht, vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over Sydney. Daarna geluncht in de botanic gardens, helaas kon ik niet even rustig mijn broodje eten en stond ik tien meter verderop vanwege de duiven (zoals velen van jullie weten, ben ik daar enorm bang voor). In de avonden kookten we altijd gezellig met een groepje in de keuken en daarna dronken we vaak wijntjes op het strand of ik sprong samen met Lisa lekker de zee in met onze kleding aan, heerlijk.


Toen was het tijd om de groep gedag te zeggen, samen met Charlotte, Melanie en Romee vertrokken we richting Bondi Beach, wat hadden we er zin in. Maar eenmaal daar kwam onze eerste teleurstelling. Bondi beach zelf is top, lekker surfstrand, hoge golven maar helaas hadden we precies toen 2 dagen slecht weer. Het was bewolkt en vervolgens ging het ook nog eens regenen, dat is echt balen als je net 2 stranddagen had gepland. Daarbuiten was ons hostel één drama. Het stonk er, ook de keuken waardoor we daar niet durfde te koken, het was er ongezellig, geen ruimte om gezellig te zitten, klein en de mensen waren er weird om maar even zo te zeggen. Ik kwam aan in mijn kamer en dacht echt MYGOD, die kamer rook muf en het was echt een mega troep. Er lagen 2 franse jongens te slapen die er erg onverzorgt uitzagen. Als ik in die kamer was dacht ik alleen maar bah bah bah bah. We bleven maar zoveel mogelijk uit ons hostel. Toch hoort het allemaal bij het avontuur, het is en blijft backpacken en dat soort dingen horen er nou eenmaal bij op je reis. Zo maak je van alles mee. Romee heeft eerder de bus genomen richting Melbourne en we maakten er met z'n drieen maar het beste van. Uiteindelijk konden we er samen wel om lachen en hadden we t hartstikke leuk met elkaar. Wel weer wat van geleerd, lees alles goed goed goed goed door voordat je een hostel boekt. Op zaterdag zouden we savonds vertrekken maar we hebben de bus s'ochtends al genomen, ook Lisa ging gezellig met ons mee. Die was namelijk al in Bondi beach. We kwamen eerst aan in Canberra en daar moesten we een dagje blijven, s'avonds reden we weer verder. Canberra was niet heel bijzonder, parlement bezocht en in de avond lekker Thais gegeten. Maar kan toch zeggen dat ik in de hoofdstad van Australie ben geweest. Daarna met de bus in de nacht zo ongeveer 9 uurtjes richting Melbourne gereden.


Op zondag 22 januari kwamen we aan in Melbourne bij ons hostel Nomads. Veel beter dan die vorige, ruime kamer, gezellige bar en leuke mensen. Had zelfs een tweepersoonsbed voor mezelf, nou dat ga ik denk ik niet meer krijgen in een hostel haha. We hebben gedouched en zijn meteen naar St kilda beach gegaan. Eindelijk een dagje strand mét zon, top!!! Ook Romee zat weer bij ons in het hostel en zo hebben we met zijn vijfen lekker gekookt elke avond. Op maandag zijn we heel de stad doorgelopen, graffiti straatjes bezocht, parkjes bezocht, beetje door de straten van Melbourne gelopen. Eenmaal weer aangekomen bij ons hostel wilden we een excursie boeken, maar het bleek handiger te zijn om meerdere excursies tegelijk te boeken want dan heb je een pakket en kom je voordeliger uit. Ik heb phillip island, fraser island en de whitsundays geboekt (google het even als je wilt weten wat het is ????). In de avond hebben we de Eureka tower bezocht met uitzocht over heel Melbourne. Daarna wat gedronken bij een heel gezellig tentje & toen nog gefeest in het hostel van Danjel. Een vriend van onze groep van AB die ook in Melbourne zat. Op woensdag hadden we die excursie gedaan van phillip island. Naar een wildlifepark geweest, daar hebben we kangaroo's gevoerd, verder waren er o.a koala's en dingo's. We zijn die dag op mooie plekjes geweest, mooie stranden en in de avond gingen we naar de pinquinparade. Waar die hele parade bleef, dat weten wij ook niet maar we zagen alleen af en toe een paar pinquins het water uitkomen. Nou daar hadden we dus 2 uur op gewacht. Verder hadden we een leuke dag gehad met elkaar. Dag erna was het australia day, dat scheen dus net zoiets te zijn als konningedag bij ons. Dus verwachtte we echt festivals etc. , veels te veel hadden we er van verwacht want het was niet meer dan een gezellig dagje drinken met hier en daar wat muziek (wat je notabene zelf moest meenemen). Maar het was zeker gezellig want we waren ook nog met andere meiden van de AB groep. Vrijdag ochtend heb ik de meiden gedag moeten zeggen. Lisa, charlotte en melanie gingen de great ocean road doen en ik bleef nog een paar dagen in Melbourne. Heb een hele leuke tijd gehad met die meiden, als jullie dit lezen, dikke kus aan jullie en bedankt voor de mega leuke weken ??! Voelde me helemaal bij ze thuis, als zelfs je voet gekriebeld wordt dan heb je toch wel echt een band met elkaar haha. In de middag lekker gehangen op st kilda beach en s' avonds een drankje gedaan in Melbourne met een paar meiden. Moet zeggen, het ov is toch wel lastig als je in het buitenland bent. Paar keer alleen moeten reizen nu door Melbourne en dan moet je het wel uitzoeken, maar daardoor leer je het juist wel! Op zaterdag hebben we een fiets gehuurd en zijn we door de stad gaan fietsen, wat was dat lachen met onze helm op (dat is verplicht hier in aus) , door een graffiti wijk gelopen, op een rooftop met uitzicht wat gedronken & in een parkje gechillt. Met we bedoel ik Maud, Marga, Michelle, Maaike, Romee en ik. In de avond naar me roomies gegaan die ergens in een cafe/bar waren want Sophie was jarig! Zondag lekker naar Brighton beach geweest met Marga, Michelle en Maaike en in de avond bij hun in het hostel gegeten. Vanavond vertrek ik samen met Sophie, Koen, Perry en Max richting Adelaide. Daar hebben we een hostel geboekt voor de komende dagen en gaan we opzoek naar farmwork. Australie is mega duur dus moet ik hier eerst nog even een tijdje gaan werken.


Voor ik vertrok zeiden veel mensen tegen me, ' nou nik, jij zal wel weer van alles kwijtraken' , nou people zal jullie vertellen tot nu toe niet (even afkloppen) . Heb alleen m'n zonnebrand bij het surfen laten liggen, cremespoeling is uit het raam gevallen, en een glas kwijt geraakt. Nou dat valt nog mee!! Misschien wordt ik dan toch aardig volwassen..... :))


Australie is een heerlijk land, het is elke dag tegen de 25/35 graden & de mensen zijn super aardig. Iedereen is relaxed hier en er valt zoveel te zien. De mensen hier zijn echt aardig en als je de weg vraagt dan nemen ze altijd de tijd en ze zeggen bijna altijd ' hellllo, of course, how are you'. Lig ik bijvoorbeeld op het dakterras, komt er een man naar me toe, mag ik een liedje voor je zingen. Ging ie voor me neus met z'n gitaar een liedje voor me zingen, nou schattig toch. Ik heb nog superveel plannen voor de komende tijd dus ik zal snel weer schrijven!! Voor nu een dikke kus vanuit Melbourne XXX

Reacties

Reacties

Ellen Egbars

Heel leuk om te lezen Nikki ????

Jacqueline

Heeej Nikki,

Wat leuk om te lezen allemaal. Op deze manier zijn we toch een beetje bij je.
Lekker veder genieten Nik. Dikke kus vanuit het koude Nederland. xxxxx

Oma

Hoi wat leuk zeg we hebben er van genoten heb het opa voorgelezen geweldig hoor kus van ons en veel plezier

Grietje

Wat heb jij al in een korte periode veel gezien/gedaan! ????Super beleving die niemand je afpakt! Veel plezier nog en.. werkze nu eerst dan maar ????

Gonnie Kolfertz

Hoi Nikki ik vind het heel geweldig van jou hoor. Ga je zeker volgen veel plezier. En blijf gezond. Groetjes

Dehlinya

Super gaaf nikki! Mooi om zo alles gelijk te kunnen lezen! Fijn dat je het zo mooi hebt daar. Mis je wel hoor xxx

Elly Meijer

Leuk Nik! Zal het doorsturen naar mijn schoonouders. Kus Elly

Stok en sonja

Heyyy nik. Zoveel gedaan en dan ook nog een uitgebreid verslag. Waar haal je de tijd vandaan. ???? nu eerst ff dollars verdienen ????en dan weer verder ...... have fun in the sun .. ????

Aad van Vuuren

Hallo Nikki, Wat ontzettend leuk dat Elly jou verhaal heeft doorgestuurd naar ons. Prachtig om te lezen. Petje af voor je. Dit neem je mee in je verdere leven. Geniet ervan. We blijven je volgen met heel veel plezier. Liefs en groetjes uit Santpoort.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!