nikkidownunder.reismee.nl

Hele lange nieuwe update van mijn reis in aussieee!!

Hey allemaaaaaal!!!


Pff het werd nou wel echt tijd voor mijn derde blog, veelste druk heb ik het maar nu heb ik er even tijd voor gemaakt terwijl ik lekker bij het zwembad lig.


Inmiddels alweer 4/halve maand in Australië, wat gaat de tijd snel. Toen ik 16 was liep ik 4 maanden stage in spanje, dat ging toen ook snel maar het voelde wel als een hele lange tijd weg van huis. En nu voelt het alsof ik nog maar net weg ben, zo gek! Ik heb het nog steeds helemaal naar me zin hier en alweer super veel meegemaakt de afgelopen maanden.


De laatste keer dat ik schreef was ik net begonnen op de peren farm, ik schreef toen dat we daar 6 weken zouden gaan werken. 6 weken werden 10 weken en wat was ik daar uiteindelijk blij mee! Op deze manier heb ik goed kunnen sparen en ik had het echt heel erg naar mijn zin in het huis in adelaide hills. Wat heb ik een top tijd gehad, ik kijk er met een big smile op terug. Max en ik werkte 5 dagen in de week op de farm, wat hadden we een lol samen. We konden soms helemaal in een deuk liggen om de domste dingen, over iedereen praten (waren toch de enigste nederlanders) en na het werk kwamen we weer met volle pret thuis in het huis. Max werd mijn beste maatje, op de farm en in het huis! Hele gesprekken konden we hebben, grappige gesprekken maar ook serieuze. Chanty werd mijn beste vriendin in het huis, wat heb ik gelachen met haar. Zij komt uit duitsland. We kookten elke avond samen (en ook met ina), deelden een kamer en hadden de leukste tijd met elkaar. Enige moment wanneer ze me wat minder leuk vondt was toen we een avond hadden gedronken en ik perongeluk de deur op slot had gedaan. Ik was toen zo diep in slaap dat ik max en chanty een uur later niet keihard op de duur hoorde bonken. Die nacht heeft ze op de bank moeten slapen. (Nogmaaaaals 100x sorry daarvoor, hahahahaha) gelukkig kon ze er om lachen. Beerpong werd ook ons favoriete ding, max samen met de 2 ieren (gav en adam) tegen mij en de 2 engelsen (kirsty en katie). We keken altijd uit naar het weekend, dronken met z'n alle op de vrijdag en zaterdag avonden, gingen bv naar een dorpje toe, uit in adelaide, hiken of we gaven een bqq. We werden een grote familie met z'n alle, wat een top tijd! Over onze farm mochten max en ik ook echt niet klagen. Je hoort zoveel verhalen van mensen die een onaardige farmer hebben, slecht betaald krijgen, heel zwaar werk moeten doen of zelfs bedrogen worden. Ons werk was saai en soms best zwaar in de hitte maar uiteindelijk hebben wij het prima volgehouden, werkte super leuke mensen, kregen elke week perensap mee naar huis en werden goed betaald. En natuurlijk hebben we nu bijna onze second year visa. Het zit namelijk zo in Australie: je mag voor je 31ste naar australie komen op een workingholiday visa om hier te werken, dit mag eenmalig. Als je hier dan in je eerste jaar bent en 88 dagen farmwork doet ( met nog wat andere regels) dan haal je je second year visa zodat je terug kan komen naar australie én mag werken! Dit hoeft niet perse aansluitend op je eerste jaar maar je mag ook na een paar jaar terug komen. Ik moet zelf nog een paar weken dus ik ga over een tijdje opzoek naar weer farmwork om het af te maken. Ik zou graag nog een keer terug willen komen en het reizen combineren met werken!


Maar nu weer even verder over me tijd in adelaide hills. Ben nog steeds super blij hoe het allemaal gelopen is en dat ik daar terecht ben gekomen. Het zit namelijk in the middle of nowhere maar met een prachtig uitzicht, midden in de natuur. In onze prachtige tuin konden we lekker bbq'en op de varanda. De eerste bbq night was echt top! We hadden ook andere mensen uitgenodigd van andere farms, gingen beerpongen, dronken de hele avond en het was onze laatste avond van 2 huisgenoten. In de tijd dat ik daar zat heb ik ook elke keer weer afscheid moeten nemen van huisgenoten maar er kwamen dr ook weer bij. Op een gegeven moment zat het wel echt een beetje te vol, maar gelukkig gingen er toen wat mensen uit zichzelf weg (vanwege de farm waar hun zaten). Ik heb vooral gewoon genoten van iedereen met wie ik daar al die tijd heb gezeten, onze trip naar mount lofty (die we de eerste keer niet konden vinden, waardoor we 3 uur rond hadden gereden voor NIKS, janken was dat), mijn dronkste avond in adelaide (toen ik om 06:00 erachter kwam dat mijn huisgenoten met wie ik een taxi zou nemen al naar huis waren, gelukkig werd ik toen gered door max en een paar andere en mocht ik bij hun in t hostel terecht) en natuurlijk mijn zondagochtenden dat ik weer met de mega stofzuiger( ja dat ding is serieus bijna net zo groot als mij) de hele woonkamer moest opruimen omdat ik de avond ervoor weer met popcorn, snoep, chips etc. moest gooien (dat waren meestal de avonden waarop we het erg gezellig hadden en veel hadden gedronken :) ). Al met al een top tijd gehad dus. Ik keek er eerst heel erg naar uit om weg te gaan omdat ik graag verder wilde reizen en het wel gehad had met 2/halve maand op een plek zitten maar toen het er eenmaal op aankwam vondt ik het toch wel echt jammer. De dagen ervoor mochten van mij heel lang duren, ik had me eigen plekje, een prima kamer met mijn duitse vriendinnen, heerlijke badkamer en had het allemaal dik naar m'n zin. Helaas was het op onze farm afgelopen en had ik toch besloten om op dat moment niet opzoek te gaan naar een andere farm. Maar wat hebben we een ervaring opgedaan! Farmwork in australia, yes we did it! De dag voor ik vertrok had ed voor mij een afscheidsdinner geregeld, superlief!!! In het restaurant dat niet in gebruik is hadden ze tafels in een kring neergezet met een indisch buffet ernaast! Superlekker en heel gezellig! De dag daarna ben ik s'avonds vertrokken. Toen iedereen met me mee liep naar buiten en ik iedereen gedag moest zeggen vondt ik het toch wel echt ff moeilijk. Je leert elkaar na zo een lange tijd echt goed kennen. En ze wonen overal in de wereld, dikke kans dat ik ze nooit meer ga zien. De mensen met wie ik alle weken daar heb gewoond, hebben iets in me boekje geschreven. Top om te hebben voor later!! Heel veel dikke knuffels gegeven en toen was het weer ready to go met m'n backpack!


Maaaaar niet getreurd! Ik ging alweer op naar het volgende avontuur!! Ook weer een hele spannende, ik ging namelijk met 3 meiden met een gehuurde camper van jucycampers naar de outback, in het midden van Australie! En ik kende de meiden nog niet, allemaal super excited dus!! Wel 3 nederlandse meiden dus ik kon weer lekker nederlands lullen. Ik ben meteen s'avonds aangekomen in het appartement van flora en ilse, nadat ik uit het huis ben weggegaan, daar hebben we een nachtje geslapen en de volgende dag zijn we vroeg vertrokken in de ochtend. Het is namelijk heel ver rijden naar de outback, en je ziet langs de weg echt letterlijk NIKS. Het is gewoon een lange weg. Gelukkig klikte het meteen supergoed met de meiden. De eerste dag zijn we langs een salt lake geweest, nog wat kleine dorpjes (coober pedy bijvoorbeeld, daar zitten allemaal aborginals) en vooral veel gereden!! Ook de eerste keer dat ik in Australie heb gereden! S' avonds hebben we letterlijk langs de weg geslapen, we hadden een keukentje achterin (naja een gastel en een mini koelkast haha), daarop konden we koken en we hadden binnen een uitklapbare tafel. Flora en ilse sliepen in de camper en frederike en ik sliepen in een tent. Het echte outback gevoel hadden we die avond! We sliepen echt midden in de natuur, heel vet! En de hele weg dat we reden zie je letterlijk niks, af en toe een gecrashte auto langs de weg of een dode kangaroo maar meer niet. De tweede dag zijn we uiteindelijk aangekomen bij uluru, ook wel ayers rock genoemd. ( mega rotsformatie) Prachtig om te zien, van afstand al ergens gestopt om foto's te maken, we vonden hem namelijk van veraf toch mooier dan dichtbij omdat je dan echt de hele rots ziet. We zijn er een stukje omheen gewandeld (helemaal omheen lopen duurt al een halve dag). En er zijn daar meer vliegen dan mensen, daar wordt je echt gek van in de outback. De hoeveelheid vliegen die er zijn, dat is niet normaal. Daarna zijn we doorgereden naar kata tjuta, wat was dat prachtig! (Formatie van een dertigtal rotsen) Zo mooi als je er van dichtbij staat, natuurlijk veel foto's gemaakt met me nieuwe camera die ik de week daarvoor gekocht had. Bedacht me namelijk dat ik toch wel graag een camera wou ipv alleen maar foto's maken met me mobiel. Met deze camera kan ik ook onder water én selfies maken, handiggg!! Na een stukje daar gewandeld te hebben en duizend foto's gemaakt te hebben, zijn we vanaf een ander punt de zonsondergang gaan bekijken. Supermooi hoe dan de kata tjuta eruit ziet, echt schitterend! S' avonds een camping opgezocht, zodat we even lekker konden douchen en konden koken (dan moet je natuurlijk wel het gas aanzetten, want flora en ik zaten al bijna een half uur te wachten en wij maar zeuren dat dat ding niet werkte, bleek dat we hem niet eens aan hadden, lekker stom haha!) De volgende ochtend weer (heel) vroeg op om de zonsopgang bij de uluru te bekijken, ook weer super mooi!! Hele andere kleur krijgt de rots dan, echt schitterend om te zien. Daarna hebben we nog een rondleiding gehad om de uluru heen van een gids die van alles ging vertellen. Vondt ik persoonlijk niet heel bijzonder, laat mij maar gewoon kijken en rondlopen. Duurde me allemaal een beetje te lang dat gepraat, dus nadat het afgelopen was zijn we ook snel naar de camper gelopen. Broodjes smeren tijdens het rijden want we hadden natuurlijk geen tijd te verliezen. Op naar het volgende. De kings canyon!! Echt prachtig, hebben daar een hike gedaan van 2 uur, was gelukkig niet superheet maar beetje bewolkt dus dat was heel fijn. Het is natuurlijk bloedheet altijd in de woestijn. De kings canyon is een kloof in het nationaalpark Watarrka! We moesten stukken stijl omhoog lopen, en elke keer dacht je weer bij een punt 'jeetje wat is het vanaf dit punt mooi het uitzicht' en dan liep je weer verder omhoog en dacht je weer hetzelfde. Verbazingwekkend! Benieuwd naar hoe de uluru, kata tjuta en kings canyon eruit zien? Kijk dan even op mijn facebook, daar heb ik wat foto's geplaatst toen! Aan het eind van de middag zijn we doorgereden naar een camping en de dag daarna door naar Alice springs, bestemming bereikt! Alice springs zelf is niets boeiend, zijn alleen maar aborginals op straat dus het enige wat we daar gedaan hebben is naar de mac dondalds geweest. Daarna weer een camping opgezocht en daar even lekker gezwommen. S'avonds wijntjes gedronken op de camping, beetje gekletst enzo en toen weer lekker ons tentje in. Ochtend erna hebben we frederike afgezet bij de luchthaven en zijn we weer 'even' terug gereden naar adelaide. 6:00 s'ochtends vertrokken en 23:30 aangekomen s'avonds. Wat een reis! 4000 kilometer gereden in totaal! Maar het was het meer dan waard! Wat een top plekken hebben we gezien, wat een ervaring en wat hebben we een lol gehad samen. Gezellig kletsen in de camper, muziekje op( nee was dat maar waar, hebben wij weer precies een camper waarvan de radio het niet doet, echt shitttttt, balennnn) , lekker eten, vroeg opstaan elke dag, veel zien, walks doen en vooral veel rijden!


Na een paar vermoeiende dagen s'avonds laat aangekomen in Adelaide, lekker bij de meiden in hun appartement geslapen. Dag erna zijn we naar het strand geweest en s'avonds lekker bij de thai gegeten. Daarna ben ik vertrokken naar een hostel, toen is het hostelleven weer begonnen. De meiden moesten weer naar stage. Overdag even de stad in geweest voor wat kleding etc. en s'avonds in het hostel 3 nederlandse jongens ontmoet. Daarmee gezellig wat drankspelletjes gedaan, altijd fijn als je dan de volgende dag voor 10'e je kamer uit moet zijn, not!! Toen weer terug gegaan naar de meiden want het was vrijdag en hun hadden weekend dus tijd voor een party! Vervolgens zijn we met een groep nederlanders, duitsers en engelse uit geweest in Adelaide! De dag erna onverwacht terug gegaan naar mijn oude huisgenootjes, YES wat was ik blij. Zou eigenlijk adelaide al uit zijn en in melbourne zitten maar had me plannen gewijzigd vanwege het vreselijk slechte weer in melbourne. En het was de surprise party van katie, dus een reden om weer naar m'n oude huis te komen! Heel leuk om iedereen weer te zien (na een week, 'lol') maar was echt blij om ze weer te zien, alle verhalen aan te horen, mijn verhalen kwijt te kunnen. Drinken en beerpongen (ik was mega goed die avond), het voelde echt weer als thuis!! Dag daarna toch echt afscheid genomen, ook ed ging na 3 maanden het huis verlaten die dag. Samen zijn we in adelaide hapje gaan eten en daarna was het 'see you in sydney'. Je komt elkaar namelijk overal weer tegen. Ineens heeft iemand zijn plannen gewijzigd en zie je diegene ineens in darwin bijvoorbeeld. Zo wijzig ik ook mijn plannen continu, je weet toch nooit hoe het loopt met reizen. Maargoed toen ben ik dus naar sydney gevlogen en daar een weekje geweest! Heel leuk hostel gezeten, 2 aardige duitse jongens op me kamer met wie ik elke avond heb gegeten. Oude huisgenootjes weer gezien en daar wat borrels mee gedronken, koningsdag gevierd in the side bar ( jawel ook hier vieren we het mee, allemaal in het oranje en heerlijk nederlandse nummers meebleren). M'n maatje charlotte weer gezien met wie ik van sydney naar melbourne was gereisd en ook in adelaide een weekendje heb gezien, waren we samen naar fringe festival en de dierentuin geweest. Altijd leuk met haar heb ik het, mijn bff van australie (loveyouuuuu charlieee)!! In sydney ben ik dus ook voornamelijk met haar geweest, lekker door de stad gelopen, naar bondi beach geweest, heerlijk! Ook maaike kwamen we daar weer tegen, met haar nog een dagje naar coogee beach geweest! De laatste dag in sydney heb ik de coogee walk gedaan, dat is een wandeling langs de kust van coogee beach tot bondi beach. Super mooie wandeling en hele mooie uitkijkpunten. Heerlijk zo langs het strand en alle rotsen, echt van genoten!


Op zondag avond 30 april ben ik met een franse jongen van sydney naar brisbane gereden, best spannend want kende hem niet en je weet natuurlijk nooit of mensen echt te vertrouwen zijn. Maargoed beetje vertrouwen hebben dan en meeliften maar tegen een kleine vergoeding! Scheelt me toch ipv weer vliegen, australie is al zo duur en we blijven backpackers he haha, t is geen vakantie! Uiteindelijk bleek het een super aardige jongen te zijn, lekker muziek geluisterd en hele weg gekletst. Gelukkig kon deze franse prima engels anders zou het een erg stille autorit worden. We hebben de hele nacht doorgereden ( 11uurtjes) en kwam s'ochtends vroeg aan in me hostel in brisbane. Daar ben ik nog een hapje gaan eten met hem en een vriend van hem. Nu ben ik inmiddels alweer meer dan 2 weken hier, in queensland, waar de zon schijnt :) !!


De eerste week in brissie was ik met mijn reismaatje charlotte, zij had de greyhound bus genomen omdat ze eerst nog langs een andere plek wou. Maar dan meet je elkaar toch gewoon weer verderop, helemaal prima en kan allemaal! We zijn samen lekker gaan shoppen en 2 keer uiteten geweest in de stad. We hebben zoveel gelachen en zoveel gekletst. Kan het zo goed met haar vinden, gelukkig woont ze in nederland en kan in haar nog supervaak opzoeken!! Een dag zijn we naar moreton island geweest. Ondanks de regen heb ik echt een mega leuke dag gehad met haar. Het begon al op de boot heen, gaat er een jongen uit taiwan LETTERLIJK alles aan ons vragen. 'Weten jullie wat we precies gaan doen vandaag' 'hoelaat komt de bus', die kop alleen al van charlotte als die weer aan kwam lopen was gewoon mega grappig. Jaa we zijn toch ook de gids niet haha.En natuurlijk zaten we op excursie met 98% chinezen, die overal foto's van maken, mega sloom zijn daardoor en als we gaan snorkelen en iedereen naar buiten moet gewoon blijven zitten in de bus. Wat moest ik lachen toen charlotte door die bus riep, 'waarom blijven jullie hier zitten, willen jullie niks gaan doen ofzo'. Nee dat schoot totaal niet op met ze. Om dan nog maar te zwijgen over hoe hun, hun whrap zo vol proppen met eten dat ze hem gewoon amper kunnen opeten en dan helemaal onder zitten. En natuurlijk met sandboarden, 100 keer gezegd ellebogen omhoog houden want anders wordt het zand happen. Nou dat gebeurde natuurlijk bij 50% van die chinezen. Jaa wat hebben we gelachen om ze die dag. Sandboarden was trouwens wel echt mega vet, en het vissen voeren onder water ook! Na een paar dagen brissie zijn char en ik samen naar byronbay gegaan met de bus. Wat is byronbay super chill en relaxed. Mega leuk hostel hadden we met leuke roommates. Net 1 minuut binnen, 'where you from' ' the netherlands' ' would you like some weed' ! HAHA, denken ze dat als je uit nederland komt, je meteen maar standaard blowt. Maar dat is wel beetje het sfeertje daar rondom byron, vooral nimbin staat daar echt bekend om! Helaas hadden we daar geen tijd voor maar ga ik zeker binnenkort bezoeken om de sfeer van dat plaatsje mee te krijgen. We hebben in byron via het strand een wandeling gemaakt naar een vuurtoren, heel mooi om te zien met de zonsondergang. Maarja dan is het daarna dus wel donker, vindt dan nog maar de weg terug via het strand. Elk paadje leek hetzelfde dus we kwamen er totaal niet uit. En dat er gewoon nog mensen aan het surfen zijn dan, ongelofelijk! Gewoon in het donker, oja, surfen is ook echt het ding van byronbay! Gelukkig vonden we het hostel uiteindelijk wel, 2 flessen wijn gehaald en daarna huppa naar de club! Avondje stappen in byronbay was super leuk! En de volgende dag was het tijd voor snorkelen! We zouden gaan snorkelen met sea turtles, nou heb dr 1 gezien! Dat was wel jammer maar toch weer even een uurtje gesnorkeld. Na byronbay zijn we terug gegaan naar brisbane. Helaas ging charlotte verder reizen, het liefst ging ik met haar mee maar het is allemaal zo duur hier in aussie dus ik moest toch eerst weer ff wat gaan werken. Want als ik met haar mee zou gaan reizen, en ik vindt dan geen baan, dan zou ik een probleem hebben. Dus daar ging char weer, gelukkig zie ik me lieve vriendin misschien binnenkort weer een weekendje in cairns en anders in nederland for sure!!


En toen begon voor mij de zoektocht naar een job, een vermoeiende en stresvolle week. Ik was toch wel even bang dat ik niets zou gaan vinden, zoveel verhalen van mensen die al weken aan het zoeken zijn, die niks kunnen vinden. Het is toch best lastig om even een baantje te zoeken, zeker op korte termijn. Als je thuis bent, dan heb je gewoon je huis waar je woont en krijg je te eten. Het is hier zo anders, ik moet elke nacht voor een overnachting zorgen en natuurlijk ook voor me eten/kleding, noem alles maar op. Als ik geen baan vindt hier dan moet je toch naar een andere plek, dus het is soms best lastig om de juiste keuzes te maken. Maargoed ik leer hier natuurlijk ook allemaal van, om met dit soort situaties om te gaan en mijn eigen beslissingen te maken. Ik heb mijn cv uitgeprint en ben langs allemaal restaurantjes, cafe's , lunchrooms etc geweest. Tussendoor heb ik marjolein ontmoet, wat een topper, een leuke meid uit nederland! Samen zijn we gaan stappen in fortitude valley, een deel van brisbane. Eerst veel goon gedronken op de kamer. Dat drinkt iedereen hier als backpacker in australie. Wijn in een zakje haha. Zonsondergang bekijken met haar bij kangaroo point en we zijn samen naar een techno festival in de stad geweest! Helaas is ze vertrokken naar sydney maar wat heb ik leuke dagen gehad met jou girl!

En YES ik heb een baan gevonden! Ik werk van maandag tot vrijdag in een koffietentje met broodjes, koffie's etc. Klein maar super druk en heel gezellig. Bijna alle dagen begin ik om 06:00 dus het vroege opstaan is weer begonnen (4:30). Maar ik vindt het heel leuk! Ik maak broodjes, smoothies en milkshakes, doe de bediening, tussendoor de afwas en vul de producten bij. De mensen die er komen zijn allemaal super vriendelijk en nieuwschierig naar mijn verhaal, ze horen natuurlijk dat ik niet uit aussie kom dus willen dan van alles weten haha maar super leuk!! Ik vertel het allemaal graag. Ook mijn collega's zijn echt superleuk en we hebben een heel leuk team. Dit wordt mijn werk voor de komende maanden. Midden in brisbane centrum en laat ik nu ook nog eens een appartement gevonden hebben hier! 2 grote zorgen zijn meteen verdwenen, wat ben ik opgelucht, wat ben ik blij! Ik moet ook zeggen dat het hostel leven soms best wel vervelend kan zijn. Niet even lekker in je pyjama op de bank zitten, altijd mensen om je heen, waar je ook bent. Soms niet kunnen slapen omdat andere het licht aan hebben in de kamer, of juist zelf midden in de nacht thuis komen en dan bv je pas in het donker niet kunnen vinden, en ja je moet toch naar de badkamer en zonder pas kom je er niet in. De keuken kan soms ook vervelend zijn, altijd je eten daar hebben in een koeltas, niet even je eigen koelkast hebben. Maar het is aan de andere kant ook wel weer heel leuk, elke dag ontmoet je wel weer nieuwe mensen. Of ze nou nederlands zijn of zweeds of duits. Laatst ging ik even voor mezelf koken en aan een tafeltje zitten, uiteindelijk zit je er dan ineens met z'n zessen omdat iedereen opzoek is naar contact. Iedereen relaxed en vriendelijk!


Mijn appartement zit in het meriton hotel op de 60'ste verdieping!! Prachtig uitzicht over brisbane, ik deel het appartement met een paar meiden, iedereen komt ergens anders vandaan. Finland, frankrijk, zwitserland, zweden! Ik heb er super veel zin in en de meiden zijn echt heel leuk! Ze willen ook uitstapjes in het weekend gaan maken, bijvoorbeeld naar noosa of naar byronbay. Dat zit hier allemaal maar 2 uurtjes vandaan. Zelf zou ik graag nog een weekend naar cairns of darwin willen. As zaterdag ga ik het appartement in, er is ook een gym en een zwembad bij dus ik ben helemaal blij! Op dit moment gaat het dus echt helemaal SUPER hier! :)


Ik ga natuurlijk binnenkort met mijn vriendinnen kaylee, lauren en sanne naar Thailand en daarna zou ik naar huis komen. Dit plan heb ik gewijzigd, ik heb een jaarvisa (zoals ik hiervoor ook al uitgelegd heb) die pas in januari verloopt, ik vindt het heel leuk hier en wil sws nog de oostkust doen dus waarom zou ik eigenlijk naar huis komen? Ik ga dus na thailand terug naar Australie om met het geld van wat ik nu verdien de komende tijd, nog een paar delen te reizen. Ik ga niet het volle jaar (dat zou tot 9 januari zijn) afmaken hier omdat ik toch wel met kerst thuis wil zijn en we in nederland ook gaan verhuizen! Mijn plan is om rond november naar huis te komen!


Op dit moment heb ik dus helemaal mijn plekje gevonden hier in het heerlijke queensland. En blijf ik hier een tijdje werken en wonen. Ik kijk ook super erg uit naar Thailand, vanaf nu gaan we een beetje de plannen maken en ik heb er mega veel zin in me vriendinnen van thuis weer te zien en met hun 3 weken te genieten van het heerlijke thailand.


Dikke kus naar mijn familie en vrienden die ik natuurlijk ook wel mis maar gelukkig super veel contact mee heb! I LOVE YOU ALL!

Heel veel groetjes vanuit het zonnige queensland en tot me volgende blog!


XXX SEE YA! NIKKI



Reacties

Reacties

Jacqueline

Heeej,

Wat een ontzettend leuk verhaal, en wat ben je allemaal leuke dingen aan het doen.
Geweldig!!!. En wat super dat je één eigen plekje (60e verdieping, eng, hahah) gevonden hebt.
Heel veel plezier en geniet lekker verder. Tot in November lieverd. xxx

Monique

Wat een geweldige verhalen! Geniet er heerlijk van lieverd!????

Oma en opa kroonenburg

Wat een geweldig verhaal zeg wat zal jij genieten en wij genieten van jou mooie belevenissen lieve groetjes ons

Inge (moeder Kevin)

Met bewondering heb ik je fantastische verhaal gelezen alles wat je meemaakt is zo intens. Ervaringen voor het leven die niemand van je af kan pakken. Heel veel plezier en geniet van alles wat je nog mee gaat maken. Ben trots op je!

Susan

Fijn dat je zo geniet Downunder :)
Soms is t ff ploeteren, baan in laagseizoen zoeken valt niet mee maar t is je gelukt! Goed gedaan.
Nu lekker genieten van je nieuwe tijdelijke woning, Brisbane niet de mooiste stad van OZ maar in omgeving genoeg moois te zien en in Queensland is t lekkerder weer, nu de winter op komst is.
Big hug uit Purmerend.

pinky scheen

Fantastisch, topper! X

Stok en sonja

Jaaaa als je dit allemaal leest .... waarom zou je naar huis komen?? ???? zolang je het kan volhouden.... financieel onderdak en alles! Zien wij jou niet terug! Das logisch! Have fun sweety ! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!