nikkidownunder.reismee.nl

Thailand...... Wat een mooi land!

Hey allemaaaaal,


Welkom bij mijn vijfde blog, wat leuk dat jullie ze nog steeds blijven lezen. Ik vindt het ook heel erg leuk om de positieve reacties te horen, blijven doen.


Na 3 heerlijke weken Thailand gehad, ben ik weer terug in Australie, op dit moment zit ik in Airlie beach. Het gaat nog steeds helemaal goed met me en ik ben nog steeds aan het genieten!


Mijn laatste week in Brisbane verliep prima, drukke week gehad met het werken, inpakken en het opruimen van het appartement waar ik woonde. Toch nog even 2 dagen naar Byron Bay geweest, mijn favoriete plekje in Australie. Heerlijk op het strand gelegen, in de zee gezwommen, uiteten geweest met Jake van de ab groep en nog even genoten van het lekkere sfeertje. Vanuit Brisbane nog een paar kaarten van Brisbane opgestuurd naar mijn familie om te laten zien waar ik 3 maanden gewoond had. Inmiddels 6 weken verder hebben ze, ze eindelijk ontvangen. Uitgerekend op mijn laatste werkdag was het natuurlijk mega druk, waardoor ik nog wat uurtjes langer kon blijven. Vondt ik niet heel erg want was na die uurtjes toch helemaal klaaaar met werken. Wat een fijn gevoel. De laatste dag ging natuurlijk alles mis. S'ochtends had ik meteen mijn kleding in de was gegooid en toen naar peterpan travelbureau gegaan om daar mijn vliegtickets te printen. Toen ik thuis kwam lag de hele gang vol met water, de wasmachine was klaar en het lampje was uit dus ik opende voorzichtig het deurtje en tuurlijk vloog daar ook een hele plons water uit. Mijn kleding zijk en zijknat, moet natuurlijk ook echt op mijn laatste dag gebeuren. Het was niet de eerste keer dat dit gebeurde dus had ik onze huisbaas ingelicht en zou er iemand komen kijken rond 4. Mooi dacht ik, dan haal ik het nog om het in de was en droger te doen. Toen ben ik eerst maar even met Lynn gaan lunchen want dat hadden we afgesproken, we wilde graag nog even wat gezellig samen doen voor ik weg zou gaan. Daarna ging ik naar de stad want ik moest een nieuwe oplader voor me camera kopen want was mijne kwijt. Natuurlijk kon ik die niet los kopen dus moest ik het bestellen zei de verkoper (dat ging natuurlijk niet meer want ik vertrok die nacht al, jeetje wat baalde ik). Toen door naar het postkantoor want daar zou een pakketje voor me liggen, maar diegene die t naar me had opgestuurd had het verkeerde adres opgegeven waardoor ze het hebben terug gestuurd naar Melbourne. Toen werd ik echt gek, kwam chagarijnig thuis. Vertelde mijn ergenissen aan Andressa en die zei, ik ga nu overal voor je de oplader zoeken. En ze vondt hem ook nog in een van de laadjes, pfff probleem opgelost! Daarna in een hostel me was gedraaid want die man kwam natuurlijk niet opdagen en daarna snel alles ingepakt. Wat een dag, maar toen ik eindelijk in bed lag, was ik wel super excited om die nacht naar Thailand te gaan.


Om 03:00 stond de wekker, snel even onder de douche, laatste spullen inpakken, uber bestellen en toen op naar de luchthaven. Lynn had ook de wekker gezet om me gedag te zeggen, super lief. Eerst vloog ik van Brisbane naar Melbourne, dat was iets van 2 uurtjes dus dat vloog zo om. Daar moest ik een paar uur wachten en toen moest ik nog 9 uur vliegen om in Bangkok aan te komen. Na de douane ging ik opzoek naar de meiden (Lauren, Kaylee en Sanne). Eerst kon ik ze helemaal niet vinden want niemand had bereik op die luchthaven en toen ineens zag ik ze, yeahhh. Na 7 maanden zagen we elkaar eindelijk weer, zo leuk!!! En wat hadden we hier lang naar uitgekeken, volgens mij vorig jaar zomer waren we dit al van plan en dan was het nu eindelijk zo ver, jeeejjj. Vanaf de luchthaven namen we een taxi naar ons hotel. Eindelijk weer een hotel na al die hostels, heerlijk. Het was al avond toen we aankwamen dus gingen we ons even opfrissen en toen gingen we een hapje eten in de stad. Bangkok is best een vieze stad met veel armoede, ze proberen je overal dingen aan te smeren of ze willen dat je bij hun in de taxi/ tuktuk stapt. Maar de straten met de winkels en de restaurantjes zijn wel heel gezellig, zoals koh san road bijvoorbeeld. We hebben heerlijk thais gegeten op onze eerste avond en daarna nog ergens een cocktail gedronken. De volgende dag hebben we even lekker uitgeslapen na die lange vluchten (vooral die van de meiden). Eerst hebben we even goed ontbeten in het hotel en toen zijn we met een tuktuk richting de tempels gegaan. Om de tempel binnen te komen moeten je schouders bedekt zijn en je mag niet met een korte broek naar binnen. Daarom hebben we eerst in een winkeltje een rok gekocht met van die olifantjes erop. We hebben een tempel bezocht en het paleis. Was echt heel erg mooi om te zien. Aan het eind van de dag hebben we nog even lekker bij het zwembad van ons hotel gelegen en toen zijn we weer uiteten geweest. Ook hadden we een fietstocht gepland staan door bangkok heen, daar moesten we al om 6 uur voor op want we deden de fietstocht in de ochtend omdat het overdag zo warm was. De fietstocht door bangkok was erg leuk en indrukwekkend, op deze manier hebben we gezien hoe de mensen hier leven. We kwamen langs een school waar we op het schoolplein mochten kijken naar kindjes die een lied gingen zingen, dat doen ze daar elke ochtend voor ze met de lessen beginnen. Ook zijn we weer een tempel in geweest, hebben we een lekkere thaise lunch gehad en zijn we door veel smalle steegjes en wijkjes gefietst. Veel mensen proberen in Thailand eten en producten op straat te verkopen omdat ze erg arm zijn. Na de fietstocht moesten we alweer onze spullen inpakken en gingen we met de nachttrein naar Chiang Mai. We hebben alle 4 bijna de hele reis geslapen, dat was hartstikke prima want zo vloog het zo om en waren we ineens aan de andere kant van Thailand, de treinreis duurde namelijk 12 uur.


In Chiang Mai verbleven we 5 dagen. We verbleven hier in een hostel, het was best prima maar niks vergeleken met het hotel waar we daarvoor in zaten. Op de eerste dag zijn we gaan ziplinen door de jungle, dat was echt heel gaaf en je had een heel mooi uitzicht. Het was een aardig lang parcour met nog een vrije val ertussen, heel leuk om te doen! Wat we zelf denk allemaal wel een van de mooiste ervaringen vonden, is de dag met de olifanten. Deze dag was in het elephant retirement park, de meiden hadden op internet gekeken naar een park met een goede recensie, we wilde namelijk niet dat de dieren slecht behandeld werden en dat was bij deze zeker niet het geval. Ze liepen dan ook los rond wat soms best wel eens eng was, ze zijn echt heel groot en als die olifant op je af komt lopen dan ben je soms toch wel even bang dat hij niet kei hard op je voeten gaat staan. We mochten de olifanten voeren met bananen en bamboe. Natuurlijk heel veel foto's gemaakt dus toen ik daar stond met me camera met Lauren en Sanne, vloog er ineens onverwachts een hele plas water over ons heen. Dat spoot die olifant zo over ons heen, wat was dat lachen. Daarna hebben we ze gewassen in het water met modder, zaten we zelf natuurlijk ook he-le-maal onder. Het was echt een hele gave dag om de olifanten van zo dichtbij mee te maken. Kregen we daarna ook nog eens een echt heerlijke lunch. Ook zijn we die dagen naar een nightmarket geweest en een avond gaan stappen. Op de laatste dag zijn we naar watervallen geweest, waar we lekker in hebben gezwommen. Daarna zijn we naar een waterpark geweest met zo een parcour van waterspringkussens in het water, was echt heel erg lachen natuurlijk omdat je er elke keer vanaf gleed of amper op kwam. Toen wilde kaylee en ik gaan cliffjumpen en had ik dat nou maar niet gedaan. In plaats van met me voeten in het water, kwam ik keihard op me rug terecht, waardoor ik een hele pijnscheut door me rug heen voelde. 2 weken last gehad van me stuitje met opstaan, niezen, hobbels op de weg als we in de bus zaten, etc etc. Gelukkig is het nu over maar het was wel heel erg vervelend om erbij te hebben tijdens mijn vakantie.


Tijd voor een nieuwe bestemming, vanaf Chiang Mai zijn we naar Krabi gevlogen. Ook hier verbleven we in een hostel maar dan met zijn vieren op de kamer en eigenlijk leek het net een hotel, heerlijk. Vanuit krabi zijn we met een bootje naar Railey beach gegaan. Wauw. Zo mooi is dit strand, een van de mooiste die ik ooit in mijn leven heb gezien. Prachtig met die longtailbootjes en het mooie landschap eromheen, helder blauw water, zo mooi. Ook weer even heerlijk met elkaar geluncht aan het water. Ook zijn we met de boot naar Koh Phi Phi gegaan, zo een mooi eiland! Hier bleven we ook een nachtje slapen in een hotel dus we hadden 2 dagen voor dit eiland. Toen zijn we lekker gaan kayakken naar monkey beach, ook echt een heel mooi strand, echt heel mooi blauw water!     Net op het moment dat we weg wilde gaan, kwamen er ineens allemaal apen aan. Aaah wat schattig dachten we. Nou niet dus! Als je te dichtbij kwam, dan haalde ze gewoon uit. Gebeurde niet bij ons maar wel bij een andere man, zo schattig zijn ze dus niet haha. Daarna zijn we nog naar een andere strandje geweest en toen moesten we terug kayakken. De dag erna zijn we ook weer met een bootje naar een strand gegaan, heerlijk even zonnen.

Weer terug in Krabi gingen we nog een dag naar het strand maar het bleek uiteindelijk slecht weer te zijn dus wilde we lekker even een massage nemen. De thaise massages zijn namelijk echt heel erg goed en we hadden er ook al een genomen in Krabi. Toen we vervolgens op de bedjes lagen werd Sanne haar telefoon gestolen, natuurlijk was dit opgezet plan en was haar telefoon waarschijnlijk binnen enkele minuten alweer ver weg van waar we waren. Hij was namelijk meteen uitgezet dus konden we niks meer met de zoek my iphone app. Echt heel erg kut. Gelukkig is Thailand wel goedkoop dus kon ze voor daar een nieuwe tijdelijke telefoon kopen.


De volgende dag gingen we met de bus naar koh sok. Daar sliepen we in een soort hutje op een resort in het bos. Je had er verder helemaal niets te zoeken maar we gingen vanuit daar een twee daagse tour door de jungle doen. We moesten eerst met een bootje en toen kwamen we aan waar we die nacht zouden slapen. Een hutje op het water, echt een hele gave ervaring. Je had er geen douches en bereik. Dus echt een hele belevenis in de jungle. Samen met een groep hadden we toen een trekking door de jungle, over boomstammen heen, door de modder, stukjes door het water en toen gingen we een grot in. Het was pikdonker binnen dus moesten we met zaklampen naar binnen, we liepen door het water heen en op een gegeven moment moest je jezelf aan een touw omhoog trekken door een hele zware stroming heen, dat was best pittig. Maar het was zeker heel leuk om te doen. Daarna hadden we nog een boottochtje gedaan en toen kwamen we weer terug bij het hutje op het water. Het waren heel veel hutjes naast elkaar met een heel mooi uitzicht van een prachtig landschap.


Na koh sok gingen we door met de bus en de ferry naar het eiland koh phangan. Dit is echt een feesteiland. We sliepen hier ook in een partyhostel, was echt een heel leuk gezellig hostel. Op de eerste avond hadden we de half moon party, woehoeeeee! Eerst in het hostel gingen we beerpongen, kaylee en ik zaten samen in een team en hadden de eerste gewonnen maar daarna lagen we er alweer uit haha. De half moon party werd vlakbij het hostel gehouden, het is eigenlijk een beetje het zelfde als een festival. Het was een hele leuke avond. Verder zijn we nog naar een strand geweest een dagje, toen het uiteindelijk ging regenen hebben we maar weer een massage genomen, zo lekker. En s' avonds hadden we aan het water gegeten.


Vanuit koh pangang gingen we naar onze laatste bestemming, koh tao. Ook weer een eiland. Hier zaten we echt in een heel mooi huisje met een zwembad erbij en vanuit het zwembad keek je zo uit op de zee en het strand. Echt een heerlijk plekje. We hadden ook een eigen keuken hier dus hebben we 3 avonden gekookt want dat hadden we nog niet gedaan in Thailand, we gingen eigenlijk elke dag wel uiteten. Op de eerste avond zijn we gaan stappen, dat was echt heel gezellig. Toen kwamen we ook weer mensen tegen die we ontmoet hadden op koh pangang. De dag daarna was ik ziek, waar het nou precies door kwam weet ik niet maar het zou kunnen liggen aan de buckets. Ik heb vervolgens 2 dagen op bed gelegen. De meiden zijn gaan snorkelen en naar andere strandjes geweest om het eiland heen. Helaas dus niks kunnen zien van dit eiland maar aan de foto's van de meiden zag het er erg mooi uit.


Vanuit koh tao zijn we weer gaan reizen naar Bangkok. Een lange reis. Eerst moesten we met de boot terug naar het vaste land, daar moesten we een stukje met de bus en toen gingen we weer met de nachttrein naar Bangkok. Daar bleven we nog 1 nachtje slapen, in een heel mooi luxe hotel. Met een zwembad op het dak waarop je zo uitkijkt over Bangkok heen. We zijn overdag naar een shopping mall geweest en hebben nog wat souvenirs gekocht. In de avond zijn we nog een laatste keer uiteten geweest met z'n alle, lekker thais. Toen zijn we naar een rooftopbar geweest om daar een drankje te drinken (komt voor in de film de Hangover). Heel mooi uitzicht had je hier over heel Bangkok heen, maar het was wel heel duur en die cocktail die we hadden, was niet eens lekker.


De volgende ochtend moest ik als eerst vertrekken, de meiden hadden pas in de avond hun vlucht. Ze liepen met me mee naar beneden in hun badjas om me uit te zwaaien, moesten we weer gedag zeggen :(. Ik heb een uber naar de luchthaven genomen en toen moest ik eerst 2 uurtjes naar Singapore vliegen. Daar zou ik een tour door de stad gaan doen omdat ik 7 uur moest wachten, toen ik daar aankwam, was die tour helaas al vol voor die dag. 7 uur werd uiteindelijk 8 uur en toen kon ik eindelijk verder vliegen naar Australie.


De 3 weken in Thailand waren echt super. Ik heb er heel erg van genoten met de meiden samen, een hele mooie reis om nooit meer te vergeten. We hebben echt gelachen met elkaar en hele mooie dingen meegemaakt. Onze leuke momentjes samen waar wij dan helemaal stuk omgingen zoals het misdragen in de 7 eleven na het uitgaan, het op random scootertjes stappen na het uitgaan, achterop bij zo een taxi busje springen en dan denken dat die vrouw het niet door heeft wat ze helaas al na een paar meter zag en voor ons niet te vergeten 'MARK' (Dat is iets waar wij dan weer helemaal stuk omgingen. We dachten namelijk dat een jongen in het hostel mark heette dus wij de hele tijd mark roepen en hun snapte er geen reet van omdat ie dus blijkbaar helemaal geen mark heette. 'Je had er bij moeten zijn'. ) Thailand is echt prachtig, heerlijk eten heb je er, de eilandjes zijn super mooi en het is ook nog eens heel erg goedkoop. Door Thailand wil ik nog meer van azie gaan zien, Bali en Vietnam staan hoog op het lijstje.


Inmiddels ben ik alweer 2/halve week terug in Australie. Wat ik nu weer allemaal heb meegemaakt vertel ik in me volgende blog want anders wordt deze veels te lang haha.


Tot snel bij mijn volgende blog en heel veel groetjes from the other side of the world XXX

Reacties

Reacties

Lianne zijlstra

Bedankt nikki voor je geweldige verhalen, ik heb er weer van genoten. Blijf genieten van alles, dan doe ik het ook. Lieve groetjes

Monique Stalenhoef

Ik zie het zo allemaal voor mij! Wat een geweldig verhaal en wat blijf je toch een heerlijke meid! Nog veel plezier Doen Under!??

Opa en oma kr

Wat weer een prachtig verhaal en een belevenissen weer daar genieten wij ook van nikki nog heel veel reis plezier we kijken uit naar je volgende blogliefs opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!