nikkidownunder.reismee.nl

• DE OOSTKUST • Het gaafste deel van Aussie!

*DE OOSTKUST*


Hi allemaal!


Wat is de oostkust van Australië gaaf! Ik zou hem zo nog een keer overdoen. Je beleeft vooral zoveel plezier hier en er zijn ook echt heel veel mooie plekjes. Het was echt een super leuke maand die ik nooit meer zal vergeten, net als eigenlijk alle leuke momenten op mijn reis.


Op 24 augustus kwam ik na een lange reis (8 uur wachten op de luchthaven in Singapore en 2 vluchten) aan in Darwin. Daar zag ik Lois weer na 8 maanden. Ik heb met lois 3 jaar op het mbo gezeten in Amsterdam en toen ze hoorde dat ik naar Australië ging, leek haar dat ook heel erg leuk. We zijn toen vervolgens op de zelfde datum met de groep van Australian backpackers hierheen gekomen. Vervolgens gingen we beide onze eigen weg, maar toen we tegen elkaar zeiden dat we beide de oostkust gingen doen in september, hebben we besloten om hem samen te doen.


Ik voelde me nog steeds niet helemaal lekker dus hebben we die dagen niet veel bijzonders gedaan. We deden met nog 2 andere meiden couchsurfing. Dat betekent dat iemand die je niet kent een gratis slaapplek aanbied, waar je dan voor een paar nachtjes kan blijven slapen. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan maar omdat die andere meiden niet veel geld meer hadden, kwamen ze bij deze oplossing. Ik wilde graag dingen ondernemen want ik had net 3 maanden in Brisbane gewerkt en wilde nu graag reizen, dingen doen en dingen zien. Omdat die andere meiden niet veel geld hadden en eigenlijk een beetje niks deden de hele dag, irriteerde ik me al heel snel aan ze. Toen zijn Lois en ik samen naar de stad gegaan en hebben we onze tours voor de oostkust geboekt bij Peterpans travel. Die tours zijn allemaal erg duur dus we waren meteen een stuk lichter. We hebben een heel pakket genomen waardoor we wat korting kregen en ook meteen onze vlucht naar Cairns erbij geboekt.

Toen zijn we vanuit Darwin op tour geweest naar het litchfield park. Hier zijn we naar watervallen, uitkijkpunten, en naar een krokodillentour geweest. Bij de adelaide river zijn we met een bootje gaan varen, de tourguide ging de krokodillen voeren waardoor ze omhoog moesten springen en we ze goed zagen. Omdat ik aan de zijkant zat en Lois daardoor niet goed foto's kon maken, vroeg ik aan haar of ze nu even wilde wisselen zodat ze zelf ook goede foto's kon maken. Precies op het moment dat we net gewisseld hadden, was het SPLASHHH. De krokodil maakte een klap op het water, waardoor er een heel 'modderbad' over Lois heen vloog. Haar hele kleren, schoenen en tas zaten onder. Maar we konden er natuuurlijk wel om lachen.


Op woensdag 30 Augustus zijn we naar Cairns gevlogen. Hier verbleven we 8 nachten in het Gilligans hostel. Het beste hostel in Australië als je het mij vraagt. Het is echt een partyhostel maar als je een nachtje vroeg wilt slapen dan hoor je verder ook geen geluiden omdat de club naast het hostel zit en niet erin. Verder heb je er een buitenzwembad met een leuke grote bar. Vanuit Cairns hebben we een dagtrip gemaakt naar het Great Barrier Reef, hier zijn we gaan snorkelen en duiken voor het eerst. Het duiken was in het begin best spannend maar als je eenmaal in het water zat, dan ging het prima. Met duiken zagen we veel vissen, gekleurd koraal en zelfs een kleine haai maar toch hadden we er wel meer van verwacht. Het Great barrier reef is helaas niet meer zoals het ooit is geweest, het gaat eigenlijk steeds meer dood en dat is echt zonde. Ook zijn we een dag naar watervallen geweest in het cape tribulation maar dat vonden we niet heel bijzonder, we hadden wel wat leuke meiden ontmoet met wie we het die dag gezellig hadden. Raften daarintegen was echt super leuk. We hadden gekozen voor de Xtreme rafting want we wilde natuurlijk wel alles eruit halen en het was echt mega gaaf. We zijn wel 5 keer over de kop gegaan, gingen in echt wild water naar beneden en zijn gaan cliffjumpen. Ook de natuur was echt heel mooi dus op rustige stukken, kon je even genieten van het mooie uitzicht. En toen was het alweer 6 september, woehoee my birthdayyy, 20 jaar geworden. En hoe kan je je verjaardag beter vieren dan te gaan skydiven! Het was echt een TOP dag. We moesten wel al heel vroeg op omdat we 2 uur moesten rijden, vervolgens moesten we nog een paar uur wachten en toen waren we eindelijk aan de beurt. We reden met een busje naar de luchthaven en toen gingen we met het vliegtuig 2.5 km omhoog. Ik was als een na laatste dus zag ik iedereen letterlijk uit het vliegtuig vallen. Het was echt heel gaaf om te zien maar natuurlijk nog gaver toen ik zelf aan de beurt was. Wauwww wat een ervaring. De eerste 3 minuten kon ik echt niet gillen, me mond was droog, me oren zaten dicht en daar vloog je dan door de lucht haha. Daarna ging de parachute uit en kon ik de veiligheidsbril afzetten en genieten van het uitzicht. Vervolgens landde we op mission beach, zo mooi. Ik zou het zo weer overdoen, echt het gaafste wat ik ooit in me leven heb gedaan (tot nu toe). En natuurlijk thanks aan mijn lieve papa en mama voor dit top verjaardagscadeautje. Nadat we terug in Cairns kwamen, moesten we ons snel omkleden want om half 8 moesten we al klaar staan voor de partybus. Onze roommate ging ook gezellig mee en we kwamen ook weer mensen tegen van het skydiven. Omdat ik jarig was en Lois een broche had gekocht met 'birthday girl' erop, wist de tourguide ook meteen dat ik jarig was en werd ik natuurlijk naar voren geroepen. Nou iedereen even voor me zingen en dan kan ik weer terug dacht ik, niet dus. Ik moest meteen deelnemen aan het eerste spel en later aan nog een. De raarste spelletjes maar we hebben wel gelachen. Met de partybus reden we door Cairns van club naar club, van pub naar pub, super leuke avond! Cairns was echt een hele leuke week, we hadden super leuke kamergenootjes met wie we heel veel gelachen hebben, zijn nog paar avondjes uit geweest, naar de nightmarket geweest en nog een dagje gechillt bij de lagoon.


De volgende dag zijn we met de greyhound bus verder gereden naar Townsville. Vanaf daar hebben we de ferry genomen naar Magnetic island. Een leuk nederlands meisje ontmoet in het hostel met wie we daar om zijn gegaan. Het hostel zelf lag echt heel leuk, aan het strand en het waren allemaal van die kleine huisjes waarin we verbleven. Samen met dat meisje die we ontmoet hadden zijn we een dag gaan relaxen op het strand en naar een uitzichtpunt geweest, moesten we voor omhoog klimmen maar het was het meer dan waard. Wat een prachtig uitzicht over magnetic island. Helaas hadden we veel te kort tijd voor dit eiland want de dag erna moesten we alweer terug met de ferry.


Maar toen kwam het allerleukste van de hele oostkust! We kwamen aan op zaterdag in Airlie beach en op maandag begon onze tour naar de whitsundays. Die zondag hadden we dus even een vrije dag om even wat dingen te regelen en wat te relaxen in de stad. Op onze kamer hadden we een Deens meisje ontmoet, Amalie heet ze. Samen met haar hebben we die avond ergens gegeten en zijn we op maandag naar de boot gegaan, zij zat op dezelfde boot als ons. The new horizon, dat was onze boot. Wat een top tijd. Samen met Amalie en nog andere mensen die we ontmoet hadden, was het echt heel erg leuk. Op maandag zijn we alleen een stuk gaan varen en s' avonds drank spelletjes gedaan op de boot. Ook hebben we toen genoten van een hele mooie zonsondergang, foto daarvan staat op facebook! En dinsdag was het tijd om naar het whitehaven beach te gaan, foto's daarvan staan ook op mijn facebook! S' ochtends gingen we eerst ergens in de buurt snorkelen maar dat vonden Lo en ik niet zo speciaal (alweer haha). Maar toen we naar het whitehaven beach gingen..... wauw, echt zo mooi, onwerkelijk gewoon. Het witste strand in de wereld met een hele mooie blauwe zee. Bij het uitkijkpunt moesten er natuurlijk eerst even iets van 10.000 foto's geschoten worden maar toen we daar aankwamen stond het echt helemaal vol met mensen, je kon amper kijken. En hoe vaak kom je nou bij zoiets mooi's? Onze groep was al weg maar wij hadden gewacht tot iedereen weg was en toen hadden we alle ruimte en tijd om foto's te maken en natuurlijk ook even om je heen te kijken, hoe mooi het allemaal is. Daarna hebben we nog 3 uur op het strand gelegen, rond gelopen en gezwommen in het heldere water. Wauw, wat was dit prachtig!

De dag erna zijn we nog gaan paddle boarden en er was een glijbaan voor ons uitgezet vanaf de boot, fun fun fun. Super leuke ervaring, 2 nachten op de boot geslapen, ontbijten, lunchen en dineren op de boot en de tourguides waren ook super gezellig. S' avonds hadden we een afterparty, eerst zouden we met zijn alle ergens gaan eten en daarna gingen we uit. Naja dat was de bedoeling. Lois, Amalie en ik kwamen pas aan toen de meeste al gegeten hadden omdat we eerst even een fles vodka op de kamer hadden leeggedronken (drank halen met uitgaan is zo duur hier) en toen hadden we eigenlijk ook niet zoveel honger meer. Gelukkig waren we niet de enige haha. Daarna zijn we weer eens gaan beerpongen met vodka jugs, toen zijn we schietspelletjes gaan spelen, toen gingen we uit en toen hebben we nog een leuke after after party gehad in de mac donalds, what a night! De dag erna vertrokken we pas om 7 uur s' avonds maar we moesten wel al om 10 uur s'ochtend uitchecken, super kut. Toen zijn we maar met onze mega hangover bij de lagoon gaan liggen en s' avonds met Amalie bij ons favoriete tentje van Airlie beach gaan eten. Om 7 uur hadden we de nachtbus naar Rainbow beach, waar we om half 11 s'ochtends aankwamen.


Rainbow beach, een strand, een winkelstraat, en een supermarkt and that's it. Iedereen gaat naar Rainbow beach om vanaf daar naar fraser island te gaan maar wij gingen naar fraser vanaf Noosa dus wat we in Rainbow beach deden, wisten we zelf ook niet zo goed. Maarja we hadden al geboekt en waren ook wel moe van de nachtbus dus zijn we even gaan relaxen. De eerste dag zijn we naar het strand gegaan, ergens wat gegeten en hebben we onze vlucht geboekt naar Adelaide want we hadden bericht gekregen dat we onze farmwork daar konden doen. De tweede dag zijn we op het resort gebleven, beetje bij het zwembad gechillt en HNTM & Expeditie terug gekeken in de hangmat. S' avonds weer ergens een hapje gegeten en daarna nog gechillt met onze vrienden uit Zwitserland, die we kende van de whitsundays boot.



Vanuit Rainbow beach hebben we de greyhound bus genomen naar Noosa. Ook daar begon op maandag onze tour naar fraser island. Maar eerst hadden we weer een vrije dag in Noosa, zijn we lekker naar het strand gegaan. Toen kwamen er ineens dolfijnen voorbij zwemmen, echt op tien meter afstand. De dag erna moesten we vroeg op want de bus vertrok al om 7 uur richting fraser island. Nou dat begon al meteen goed, maar niet heus. De bus chauffeur raakte zijn aandacht op de weg kwijt waardoor we van de weg raakte en de bus naar links kantelde, we bleven doorrijden op 2 wielen en toen kantelde we weer naar rechts. Vervolgens zigzagde we alle kanten op en kwamen toen weer normaal op de weg uit. We zijn toen even gestopt, ook om even te kijken of er geen schade was. En iedereen was natuurlijk ontzettend geschrokken, gelukkig is het goed afgelopen. Die bus chauffeur was ook onze tour guide en je kon dus vanaf het begin al merken dat het niet helemaal lekker met hem ging. Helaas is dat alle dagen zo geweest, te laat komen in de ochtend, niet enthousiast zijn, niet betrokken zijn bij de groep, erg jammer want dat hoor je juist te zijn als tourguide. We werden in 4 groepen verdeeld en met die groep zat je dan 3 dagen in de auto. Helaas zaten Lois en ik bij de tourguide in de auto, dat maakte het ook wel minder want andere auto's hadden gewoon iemand van de groep die reed en dat is natuurlijk wel wat 'spannender'. Op fraser island is namelijk alleen maar zand, we reden dan ook met 4 wheel drive auto's en op sommige stukken was het zand erg zacht, dan kon het dus voorkomen dat iemand vast zat en dan moesten we met z'n alle duwen. We zaten in de auto met een ander nederlands meisje, Roos. Met haar zijn we ook de hele tijd omgegaan, we hadden namelijk 3 heleeee saaie franse in de auto, die echt geen woord zeiden. En nog 1 Duitse jongen en 2 jongens uit Zweden maar die zeiden ook niet zoveel. Gelukkig hadden we Roos erbij, wij gingen namelijk lekker mee zingen met de muziek, alle kanten op als we weer door het zachte zand reden en we hebben super hard gelachen in de auto (ook wel een beetje om die chagarijnige blikken van die franse als we weer tegen ze aan knalde). Verder was het met de groep zelf wel leuk, s' avonds deden we drankspelletjes en we sliepen in een tipi tent, ook weer een hele ervaring. We hebben veel gereden door het zand maar hebben ook leuke plekjes bezocht. Op de eerste dag zijn we namelijk naar het lake mc kenzie geweest, dat is een meer met heel helder water en je kan daar je tanden poetsen met het zand (dat heb ik maar even overgeslagen). En op de tweede dag zijn we naar de champagne pools, een shipwreck en een uitzichtpunt geweest, erg mooi! Op de laatste dag zijn we een wandeling van 2.5 km gaan maken door het zand. Jeetje, wat was dit zwaar, het was ook hartstikke warm en dan door zacht zand lopen is bijna niet te doen. Uiteindelijk kwamen we wel bij een heel mooi meer uit met alleen maar zand eromheen, was erg mooi om te zien en heel verkoelend om even lekker in te zwemmen. Aan het eind van de dag gingen we weer terug met de ferry en toen hadden we s' avonds weer een afterparty. Eerst gingen Lois, Roos en ik weer even een fles wijn opdrinken op de kamer en toen deden we mee aan een beerpongtoernooi. Lagen we er al meteen uit de eerste ronde. De jongens uit Zwitserland waren ook weer in dit hostel dus zijn we daarna nog naar een club gegaan en hebben we echt een hele leuke avond gehad en ook met onze groep. De volgende dag zouden Lois en ik een hike gaan doen door het nationalpark maar na 2 km hadden we eigenlijk geen zin meer en wilden we toch liever op het strand liggen dus toen zijn we weer terug gegaan. Ik ben zelf 3 maanden geleden al in Noosa geweest en had dit nationalpark al gezien dus voor mij maakte het niet zoveel uit. We hebben lekker een bedje gehuurd en toen kwam Amalie ook gezellig langs, het Deense meisje van de whitsundays boot. S' avonds zijn we uiteten geweest met Amalie, Roos en nog een andere jongen van de fraser island tour. Toen zijn we nog even naar de bar van het hostel geweest want daar waren ook weer mensen die we kende van andere tours of hostels, zo grappig hoe je mensen maar blijft tegen komen.


Noosa was top, hele leuke dagen gehad weer en weer hele leuke nieuwe mensen leren kennen. Nu was het tijd voor Brisbane, de plek waar ik 3 maanden gewoond heb. Lois was er nog niet geweest dus heb ik er even wat plekjes laten zien, we zijn gaan wandelen door Southbank en de stad en hebben hier geluncht bij mijn favoriete tentje. We bleven maar 1 dag in Brisbane want de volgende dag moesten we alweer vliegen naar Adelaide. Vanaf de luchthaven werden we opgepikt en gebracht naar een hostel in de stad. Toen kwamen 2 meiden uit Taiwan ons ophalen en werden we eerst naar hun verblijf gebracht. We kwamen pas laat aan dus de volgende dag konden we pas naar ons eigen verblijf. Het huis van die meiden was ontzettend vies, echt goor gewoon. We wisten niet wat we zagen, overal lag asiastisch eten en de badkamer was echt een ramp. We moesten zelf op 1 matras slapen met zijn tweetjes, op 1 kussen. Wat een drama. De volgende dag wilde we meteen weg maar we moesten wachten tot we opgehaald werden, we hadden alleen buiten bereik dus ben ik daar maar gaan zitten. Toen we opgehaald werden en we naar ons eigen huis werden gebracht, wisten we totaal niet wat we moesten verwachten. Maar toen we aankwamen was het verschil zo groot met waar we eerst waren, het was helemaal nieuw. Super grote kamer hebben we, alles is schoon. Alle apparatuur is nieuw, letterlijk alles gewoon. Zo fijn! We wonen hier nu maar met zijn drietjes, met een ander meisje uit Taiwan maar het huis is voor 12 personen dus er zullen vast snel meer mensen bijkomen. We wonen wel echt in the middle of nowhere, het stadje is op loopafstand maar je hebt er 3 dingen. Een pub, een apotheek en een supermarkt. Meer is er hier niet maar we zijn hier voor ons farmwork. Ik moet nog ongeveer 23 dagen en dan heb ik me second year! Daarmee kan ik terug komen naar Australië en hier werken voor mijn 31' ste. Maar we kunnen hier ook lekker sparen want we verdienen hier goed. Over het werk zelf, vertel ik in mijn volgende blog!


De oostkust was echt het gaafste van Australië, ik heb er zo van genoten. De outback bijvoorbeeld is echt heel gaaf, een heel mooi deel van Australië maar de oostkust is so much fun!!! De perfecte plek om nieuwe mensen te leren kennen en de tijd van je leven te hebben!


Leuk dat je weer mijn blog hebt gelezen, de volgende keer zal ik meer vertellen over mijn farmwork!! 


Byeeee en heel veel liefs vanuit Aussie XXX 

Reacties

Reacties

Rob kroonenburg

Heerlijke blog weer ...mega trots op je x

Joke

Allemachtig wat een avonturen! Je moet je moeder maar niet alles laten lezen haha. Geniet er van!! Xx

Hennie meijer

Weer heerlijk om te lezen.
Opa en ik zijn weer erg trotsopje.
We houden van je?❤️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!