nikkidownunder.reismee.nl

Farmwork in Adelaide!!

Hey allemaaaaal!!

Weer even tijd gemaakt voor me tweede blog, dit schrijf ik om 19:17 terwijl ik heerlijk buiten zit met het zonnetje en uitkijk op een prachtig uitzicht, wat voelt dat toch heerlijk.


Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties die ik heb gekregen op mijn eerste blog, vindt dat echt super leuk en fijn om te lezen! Doet me goed.


De vorige keer dat ik had geschreven was ik onderweg met de nachtbus richting Adelaide, vanaf daar ga ik nu mijn verhaal vervolgen. Na een busrit van 9 uur, zijn we de eerste dag gaan uitrusten in een hostel in het centrum van Adelaide, we zijn nog naar een markt geweest en hebben s' avonds thais gegeten in de stad. De volgende dag konden we onze gehuurde auto ophalen, in totaal hadden we deze auto 5 dagen gehuurd. Dat hebben we gedaan zodat we met de auto langs farms konden rijden om te vragen of ze mensen zochten. Het geld vliegt er namelijk doorheen want hier leven is echt mega duur. Ik moet natuurlijk zelf zorgen dat ik de hele dag te eten heb en moet ook elke avond een overnachting betalen. En excursies die zijn echt heel duur maarja daarvoor ben ik hier natuurlijk!! In tegenstelling verdien je hier wel meer dan in Nederland dus dat compenseert weer! We zijn 3 dagen langs farms gereden, bij veel kregen we het antwoord dat het seizoen al voorbij was of dat ze geen mensen zochten. De tweede dag hadden we een perenfarm gevonden waar ze 2 mensen zochten. Daarom hebben we helaas moeten opsplitsen. Sophie, perry en koen zitten nu in een workinghostel en max en ik zitten in Adelaide hills, vlakbij de perenfarm! We hebben veel lol gehad die dagen, veel gereden en ook mooie uitzichtpunten gezien en natuurlijk hier en daar wat kangaroo's. Een avond zijn we nog naar het strand geweest, lekker oude liedjes meebleren in de auto onderweg. Op het strand lekker als kleine kinderen in de speeltuin gespeeld en daarna gezellig wat gedronken op een terrasje. Na die 5 dagen hadden we met zijn vieren (Sophie, Perry, Koen en ik) nog een hostel geboekt in het centrum van Adelaide. Wat een mooi hostel was dat, heerlijk uitgebreid gekookt daar en toen kwam ik lisa ook nog eens tegen in hetzelfde hostel, hoe toevallig. (wat is australie toch klein) Met lisa was ik die weken ervoor in Sydney en Melbourne. Even gezellig bijgekletst en toen s' avonds ben ik gaan stappen met perry en 3 voor mij onbekende in het centrum van Adelaide. We zijn naar een club geweest en daar heb ik de hele avond eigenlijk gewoon lekker gedanst met Lieke (die ik net 1 uurtje kende). Het is zo fijn dat je hier zo snel contact legt en gewoon gezellig met allemaal nieuwe mensen leuke dingen gaat doen, vindt dat echt super leuk! Leer zoveel mensen kennen hier!


Op zondag hebben ze mij gebracht naar Adelaide hills waar max al een paar dagen was. Heb hun gedag gezegd en toen kon er weer voor mij een nieuw avontuur beginnen, namelijk farmwork!!! Ik werk daar nu al 2 weken van de 6 in totaal en dan 5 dagen in de week. De werktijden zijn van 07:00 tot 16:00 dus dat is prima te doen. Ik heb echt een topsalaris dus daar mag ik niet over klagen. De eerste dag was echt mega zwaar, we zijn begonnen op donderdag 9 februari. Het was op onze eerste werkdag meteen huppa 42 graden. We plukken de hele dag peren uit de bomen die we in een tas doen die om onze nek hangt, vervolgens als de tas vol is, dan leeg je de tas boven de bin en ga je weer verder. Super simpel dus maar heel saai op een gegeven moment. De peren die hoog hangen pluk ik via een ladder. Soms sta ik op de hoogste trede en kom ik er nog niet bij haha. Was ik nou toch maar iets langer. Soms heb ik ook echt het gevoel dat ik er bijna vanaf val. Wat al gebeurd is bij max, sorry max haha. De ene keer zitten we echt de hele tijd te praten tijdens het plukken over echt van alles en de andere keer luisteren we gewoon beide muziek. We werken met allemaal asiaten die alleen yes en no kunnen zeggen dus daar kunnen we ook niet echt een gesprek mee voeren. Er zitten trouwens wel veel spinnen dus voor iemand die bang is voor spinnen is dit niks, gelukkig ben ik bang voor vogels en die zitten er niet. Van de week zagen we nog 2 kangaroo's op een paar meter afstand op ons werk, vet leuk om die in het wild te zien. Het nadeel van dit werk is wel dat je overal echt onder de krassen komt te zitten. Soms moet ik helemaal in die boom klimmen en dan heb ik vaak dat ik me armen schaaf tegen die takken aan. Vorige week vrijdag hadden we t beide echt ff gehad met de week, toen hebben we maar spelletjes gedaan als een persoon in je hoofd bedenken en dan vragen stellen die je alleen met ja en nee mag beantwooren of we deden vragen als 'wat als je moest kiezen tussen nooit meer dit of nooit meer dat'. Dat soort onzin haha, ach we moeten ons toch beetje vermaken he. Gelukkig werk ik vaak vanaf een uur of 11 binnen en dan moet ik de peren verpakken. Ook dat heb ik wel gezien na een paar uur. Tja het is even doorbijten maar dan heb ik wel wat (moneysss) om weer verder te reizen. Dat is ook eigenlijk het doel van backpacken, je werkt ergens en reist dan weer verder.


We verblijven momenteel dus ook 6 weken in het Adelaide hills hostel. Eigenlijk is het meer een soort huis. Het is echt top! We hebben een woonkamer, badkamer en meerdere slaapkamers die we delen. Een binnenzwembad, fitness ruimte, tennisbaan, terras en een hele grote tuin waar soms zelfs kangaroo's zitten. Het zit wel echt in the middle of nowhere maar gelukkig hebben we elkaar. We zitten hier namelijk op dit moment in totaal met z'n 14e in het huis. Aankomende zondag gaan er 2 weg, maar waarschijnlijk komen er dan meteen weer nieuwe in het huis. Het is tenslotte komen en gaan. Doordeweeks werk ik overdag en in de avond chillen we een beetje in het huis met zn alle en kijken we ons favoriete programma married at first sight. Meestal duik ik na het werk altijd ff het zwembad in en ga dan een uurtje liggen op het gras, heeeeeeeeerlijk na een dag werken. Max en ik zijn de enige nederlanders, voorderest zitten we met engelse, ieren, 2 duitse meisjes en 2 franse meisjes. Goed voor me engels dus!!! Merk wel dat dat steeds beter gaat ook al begrijp ik soms er echt helemaal niks van als een van die engelsen of ieren heel snel praat maar dat is natuurlijk logisch. We zijn al 2 keer uit geweest met het hostel in het centrum en dat was beide keren echt heel gezellig! Vorig weekend op zaterdag waren we bij de Adelaide fringe (soort van festival deze hele maand) en daar kwam ik demi uit purmerend tegen, hoe toevallig! Ook lois en jorie gezien (van me ab groep) en daar gezellig mee wat gedronken op een terrasje en bijgekletst. Voorderest zijn we nog een keer met zn alle naar hahndorf geweest, een klein stadje hier verderop en daar hebben we gezellig met elkaar wat gegeten en daarna nog een heerlijk ijsje gegeten. Afgelopen zondag zijn we naar een wildlifepark geweest en daar hebben we kangaroo's gevoerd. Ik was er eigenlijk binnen 5 minuten al weg want er zaten teveel vogels (die angst blijft me in de weg zitten). Samen met de 2 duitse meisjes Ina en Chantal doe ik boodschappen en koken we samen. Koken is super gezellig als je het samen doet, muziekje op en maken maar!


Op dit moment ben ik dus eigenlijk vooral aan het werk en aan het sparen voor mijn verdere reis. Tot nu toe zijn mijn plannen om hierna als eerst de outback tour te gaan doen, ik verwacht daar veel te zien en het lijkt me een heel avontuur om letterlijk buiten te slapen tussen al het wild en onder de sterrenhemel. Daarna wil ik de great ocean road gaan rijden met een camper richting Melbourne. Vanaf melbourne wil ik naar tasmanie vliegen en daar een week of 2 weken blijven. Maar het mooie van reizen is dat je het wel ziet hoe het loopt, dit zijn in ieder geval mijn plannen en de dingen die ik wil gaan zien en dan zie ik wel of het ook echt zo loopt. Ik ben in ieder geval op dit moment helemaal happy hier in Australie en op deze plek. Ik geniet van alle mooie dingen hier en natuurlijk van het lekkere weer. Ook heb ik het superleuk met de mensen van het huis, ze zijn allemaal echt top! Eigenlijk is het elke dag wel leuk, we maken zoveel grappige dingen mee en het is echt gezellig met zn alle! Morgen gaan we eerst naar een winetasting en dan hebben we een bbq met elkaar, lekkkkkkkkkkker!!!


Gelukkig heb ik hier goede wifi in het huis dus al lekker geskypt met me vriendinnen Demy, Kaylee en Sanne. Superleuk om hun even te spreken en mijn verhaal kwijt te kunnen. Ook mijn ouders spreek ik natuurlijk via skype, toch wel fijn om af en toe even het thuisfront te spreken.


Ben nog steeds niks belangrijks kwijt geraakt behalve 2 keer me kussen?!!!! Heb er namelijk 2 dus neem er altijd 1 mee als ik ga zonnen, dan laat ik m daar liggen en vervolgens is ie weg. Heb nu al 2 keer een nieuw kussen moeten vragen, die vrouw zal wel denken haha.


Voor nu was dit het verhaal van wat ik op dit moment in Australie aan het doen ben, momenteel dus in Adelaide in new south wales. Over een tijdje zal ik mijn derde blog gaan schrijven. Nu ga ik genieten van mijn weekend en het lekkere weer komende week!


Dikke kus vanuit Adelaide!

Reacties

Reacties

Susan

Goede berichten en fijn dat je zo geniet. Saai werk soms maar in gedachten alvast richting Outback & Tasmania, je weet waarvoor je zo zwoegt, want gaat straks weer heeeeel veel moois zien :) Veel plezier nog in de zon (Hier stormachtig geweest) Big hug uit Purmerend.

Stok en sonja

Snel veel afwisselend hilarisch nooit hetzelfde steeds andere mensen nieuwe dingen en veel plannen ... this is your life sweetheart !! ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!