nikkidownunder.reismee.nl

3 maanden wonen in Brisbane

Hey hey hey allemaaal!!!


Daar is ie dan..... Eindelijk mijn vierde blog. Inmiddels ben ik al iets langer dan een half jaar in Australie, de tijd vliegt! Het gaat nog steeds goed met me, ik heb het nog steeds naar mijn zin en ik maak nog steeds van alles mee.


De laatste keer dat ik schreef was ik net begonnen met werken in het koffietentje en net ingetrokken in me appartement. Inmiddels zit ik alweer 3 maanden in Brisbane, een grote stad aan de oostkust van Australie. Om eerlijk te zijn vindt ik Brisbane niet heel bijzonder, het is zeker geen ongezellige stad maar er is weinig te doen. Wat ik vooral mis is een strand. Maar daarvoor ben ik weekendjes weg geweest en heb ik uiteindelijk gewoon een top tijd gehad. Vooral de mensen die ik heb leren kennen in Brisbane maakte het leuk.


Laat ik even beginnen bij het begin, toen ik net in het appartement introk werd ik meteen leuk verwelkomt door Emma (uit finland) en Salome (uit zweden) want we gingen met zijn drietjes bbq in het park, super gezellig om meteen hun te leren kennen. S'avonds films gekeken met chloe (uit frankrijk) en voorderest deel ik het appartement met andressa (uit brazilie) en het koppel jenny en cedric (uit zwiterserland). Echt heel leuk dat iedereen overal ergens anders vandaan komt. Zoals Emma bijvoorbeeld, die komt dan uit Finland. Het is heel interessant om met haar verhalen uit te wisselen hoe het leven bij haar is, hoe hun kerst vieren bijvoorbeeld. Dat het voor haar normaal is dat haar oom en tante rendieren hebben en dat iedereen thuis een sauna heeft bijvoorbeeld. Het uitzicht vanaf mijn appartement is adembenemend.Vooral in het begin bleef ik elke avond weer uit het raam kijken, zo mooi hoe het uitzicht is vanaf 60 hoog. Ben echt super blij met het appartement, deelde me kamer samen met salome en andressa. Op de vijfde verdieping is een zwembad en gym, echt super fijn. Ik werkte dus 5 dagen in de week dus in het weekend was ik vrij.


Na 2 weken gingen we erop uit in het weekend, op een roadtrip. Samen met emma, cedric en jenny ging ik naar Noosa. Emma werkt bij een camperverhuurbedrijf dus ze mag er eentje gratis meenemen in het weekend. Dat was natuurlijk helemaal top! Met de camper gingen we dus op naar Noosa, wat maar 2 uurtjes van brisbane vandaan is. Dat weekend zijn we gaan hiken door een nationalpark, naar de fairy pools geweest en lekker op het strand gelegen en een beetje geprobeerd te surfen. Noosa is prachtig, mooie blauwe zee, heel mooi nationalpark en beetje het zelfde idee als byron bay, zo een lekkere australische vibe heb je daar. Met de camper konden we staan op een parkeerplaats bij een hostel, super gezellig weekendje gehad.


Die week daarop was pieter doordeweeks in Brisbane, met hem zat ik samen in de AB groep waar ik mee aankwam in Australie. Super leuk om hem dus weer te zien, samen met een vriend van hem uit Duitsland zijn we toen uiteten geweest en hebben ze natuurlijk mijn appartement bekeken. Zijn nog een avondje uit geweest en toen de volgende dag ben ik samen met emma en chloe naar Coolangatta gereden, daar zijn we een dagje op het strand gaan chillen en weer beetje geprobeerd te surfen. Weet nog goed dat ik die dag dacht van ik zou wel 2 jaar in Australie willen blijven. Zo een heerlijke relaxte dag dat we lekker op het strand lagen terwijl het nu gewoon winter is in Australie maar in queensland is het het hele jaar door lekker weer, dat is toch heerlijk! Die hoge golven die we hadden in coolangatta, waardoor we wat konden surfen, lekker een hapje eten ergens. Maar ik heb dat niet altijd hoor, ik heb nooit gehad dat ik dacht ik wil echt naar huis maar 2 jaar is wel echt te lang. Ongeveer een jaartje is prima, dat is lang zat voor nu.


Nadat ik 5 weken aan het werk was in het koffietentje en voor mijn gevoel eigenlijk alles wel goed ging. Had het best leuk daar (behalve het vroege opstaan natuurlijk) maar het ging allemaal prima. Was eigenlijk wel opzoek naar iets voor erbij want werkte er maar 25 uur id week. Maargoed toen kwam INEENS de dag dat ik niet meer nodig was, zomaar ineens hoefde ik niet meer te komen. Net een weekendje naar byron bay geboekt (mn favo place), zou gezellig naar flora gaan en met haar meereizen voor een weekendje. Zit je dan in Australie, in Brisbane met mijn appartement waarvoor de huur natuurlijk elke week doorgaat. Ik zag dit natuurlijk totaal niet aankomen want alles ging prima en ik had nooit wat gehoord van me werk dat er iets was ofzo. Het was ineens na werk, jaa sorry maar we hebben je niet meer nodig, bedankt en het was fijn je gehad te hebben. Ik was op dat moment echt super geirriteerd want je rekent gewoon erop dat je de komende weken nog werk hebt tot je Brisbane uitgaat en had dit echt niet verwacht. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk heel makkelijk om een backpacker zo weer weg te sturen. Natuurlijk dacht ik meteen van ik ga keihard opzoek naar een ander baantje en hopelijk bij deze meer uren.


Maar eerst ging ik een weekend naar byron bay, was er daarvoor al geweest met charlotte maar vindt het zo leuk daar en had met flora afgesproken in byron bay. Ook pieter was daar weer, die zat op een camping in Byron waar ook Jake weer was, die zat ook in de AB groep en daar kwam ik weer Jorie tegen, die óok in de AB groep zat. Zo grappig dat je elkaar dan ineens weer ergens in Australie tegenkomt, ben daarom ook echt wel blij dat ik die groepsreis heb gedaan aan het begin. Nou 1 ding weet ik zeker, als ik terug ga naar byron dan ga ik zeker niet naar die camping. Er lopen over de hele camping echt mega grote vogels rond, echt van die pauwen. Nou dat vondt ik natuurlijk dood eng, voor diegene die weten hoe bang ik daarvoor ben weten dus precies hoe ik daar heb rondgelopen. Ik kom er nooit meer!


Dat weekend was weer super leuk, ik was heel blij om flora weer te zien, daar had ik toen mee gereisd naar de outback. We zijn met een hele groep uit geweest, ben met flora en nog een ander meisje en een jongen naar surfers paradise geweest. En dat was kut, alleen maar regen, zaten we dan in de caravan. Avondje uit geweest daar maar dat was ook kut, of je betaalde 40 dollar om binnen te komen of je stond in een halflege club wat net leek op een voetbal kantine. Nee dat was geen succes haha, samen hebben we het best leuk gehad maar niet alles kan natuurlijk altijd maar fantastisch zijn.


Weer in Brisbane aangekomen ben ik meteen opzoek gegaan naar een baan en die had ik gelukkig binnen een week gevonden en nog tien keer beter dan dat andere tentje waar ik werkte, wat was ik blij. Die week had ik dus ook even vrij en gelukkig maar want flora was in Brisbane de hele week en ze kwam gezellig bij mij in het appartement slapen, samen uit geweest, geluncht, geshopt etc. Super gezellig! Gelukkig zie ik haar weer in Nederland, kom je opzoeken floor in leeuwarden! Een top vriendin erbij!


En nu werk ik inmiddels alweer 5 weken in het italiaanse restaurant. Ik heb hier super veel geleerd en een hele leuke tijd gehad dankzij mijn collega's en het werk wat ik doe. Het is hard werken geweest, ik kon gelukkig fulltime aan de slag. Het restaurant heet Julius en zit op southbank in Brisbane. Het is een top restaurant en letterlijk elke dag vol. Voor lunch en voor dinner. Soms staat er een rij buiten en zit de hele bar vol met mensen die wachten voor een tafel, altijd druk druk druk. Ik heb hier wel echt veel geleerd, doordat het altijd mega druk was moest je snel en hard werken, maar ondertussen heb ik het wel heel gezellig gehad met me collega's. De meeste komen uit Italie of Brazilie, er werkt ook een meisje uit Nederland dus dat is ook wel gezellig. En ik heb ook nog eens heeeeerlijke pizza's en pasta's gegeten. Ik vindt het echt heel jammer maar helaas heb ik mijn baan moeten opzeggen, ik zou er super graag nog langer willen blijven maar daar is helaas geen tijd voor.


Ondertussen heb ik in mijn appartement ook een leuke tijd gehad. Chloe ging vrij snel nadat ik kwam alweer terug naar Frankrijk en toen kwam Yuka (uit Japan). Ook Salome ging weg, die ging verder reizen en toen kwam Lynn (uit Nederland) , eerst dacht ik wel van hmm dan ga ik dus de hele tijd nederlands praten en wil graag me engels verbeteren maar uiteindelijk ben ik echt heel blij dat zij in het appartement is gekomen en heb ik een hele leuke tijd gehad met haar hier. En niet alleen voor hier want ik ga haar zeker nog zien op me reis en ook in Nederland. Toen Emma weg ging vondt ik dat ook wel heel jammer, ik heb het echt heel leuk gehad met haar. Ze is naar Darwin vertrokken en daar kom ik 24 augustus aan dus dan zie ik haar weer. Zo blijf je elkaar weer tegenkomen.


Lynn en ik houden van niet thuis eten om het maar even zo te zeggen. Er is altijd wel een van ons die zegt ik heb honger, zullen we ergens wat gaan eten. Om vervolgens na het eten te zeggen, deze week niet meer hoor. En er dan vervolgens de dag erna weer te zitten. Maar daar houden we van, lekker ff ergens lunchen of even een hapje eten of gewoon even de stad in. Wat ik wel echt heerlijk vindt aan Brisbane, is het lekkere weer, elke dag weer. Vaak ga ik s'ochtends lekker wandelen, via de brug en dan zo door het park, langs het water, langs southbank, door de stad en dan zo weer thuis. Zo heerlijk is dat!! Van dat soort kleine dingentjes kan ik dan echt genieten. Voorderest werk ik ook veel en in mijn vrije tijd ga ik vaak beetje zwemmen in het appartement, de stad in of naar byron bay. Laatst ben ik daar weer geweest voor een paar dagen. Toen was max daar en die moest ik natuurlijk nog wel ff zien en een drankje mee doen. Maar ook nicoliene en nieke waren er, ook van de ab groep. Zijn we gezellig met zijn drietjes uiteten geweest en zo'n heerlijke avond gehad, over al onze reisverhalen vertellen, lekker mexicaans eten en pff i love byron. Overdag lekker naar het strand, daarna luisteren naar een zangertje met z'n gitaar bij het strand, het heerlijke sfeertje van byron, alle vriendelijke mensen, ik geniet echt als ik daar ben en zo een australische vibe heb je daar. En laat ik er nou net overmorgen weer heen gaan, ik kan niet wachten!


Daarna nog een weekje in Brisbane, aankomende week werk ik nog fulltime, buiten werk om nog even gezellig met lynn op stap. Morgen gaan we gezellig samen naar een foodfestival en van de week willen we nog een keer uiteten en vast nog een keer lunchen haha. Moet ook me kleding in me backpack proppen, letterlijk. Zoveel meer gekocht en het past gewoon niet in zo een backpack. Maar stel je ook even voor, je bent een jaar aan het reizen. Komt op verschillende plekken, waar het koud is en waar het super warm is. Je hebt dus echt verschillende kledingstukken nodig en elke keer weer een andere tijd dus weggooien en opnieuw kopen is ook weer zonde. En dan heb je 1 tas, 1 tas! Maargoed ik doe het er nu al een half jaar mee dus nu gaat het vast uiteindelijk ook wel weer lukken maar het is soms even een gedoe.


En dan na dat weekje Brisbane, dan vlieg ik naar Thailand, 1 augustus om precies te zijn. Wat heb ik er zin in, kijk er zo erg naar uit, het aftellen is begonnen! Daar ga ik me vriendinnen weer zien, Kaylee Sanne En Lauren. 3 weken gaan we heerlijk genieten van het lekkere thaise eten, de stranden, de feestjes, de excursies, de mooie hotels, de drankjes & we gaan het vast en zeker super leuk hebben met elkaar. Ik heb mega veel zin om mijn beste vriendinnen weer te zien na 7 maanden.


Na 3 maanden in Brisbane gewoond en gewerkt te hebben, heb ik weer allemaal nieuwe herrineringen gemaakt, nieuwe mensen leren kennen en veel geleerd. Nu is het weer tijd om verder te reizen, de komende tijd ga ik dat dus ook lekker doen en even niet werken. Ik ben klaar voor nieuwe uitdagingen en nieuwe avonturen. Ik heb er zin in!


Nog geen plannen voor de zomervakantie? Kom gerust naar Australie! Het is heerlijk!!!


Heel veel groetjes van mij vanuit Brisbane! See ya and keep reading my stories :)


Reacties

Reacties

Oma reni

Nik wat weer een geweldig verhaal dat is weer even genieten en opa ook natuurlijk die heeft altijd zakdoekjes nodig ha,ha we houden van je wat zal jij nog genieten met heel veel kusjes je opa en oms

Elly

Leuk verhaal weer, Nik!

Inge

Wat een heerlijk verhaal van je belevenissen in Brisbane. I love it . Veel plezier in Thailand

Jenny

Haha, I actually understand just a few things because of the English and German words. However it sounds awesome! Especially, the part where we were together in Noosa for hiking and trying to surf. :)

Rob kroonenburg

Lieve nik, wat kan je toch heerlijk schrijven! Love you x

Claudia

WoW Nik wat een avontuur!
Super leuk ook om te lezen
Veel plezier nog
Kus van ons

Susan

Klinkt goed daar Downunder! Veel plezier in Thailand.

Lianne zijlstra (zus van oma)

Weer genoten van je prachtige verhalen. Mooi te lezen hoe positief je alĺes beleef.

Stok en Sonja

Het houdt niet op ... nu naar Thailand.... een andere wereld. Thanks voor de tip .... over de zomervakantie ..... dat we naar Australië moeten... helaas helaas ... met 2/3 weken wordt het te krap! ? Have fun, take care and go for it. As usual ? xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!